Küreselleşmenin
sonuçlarından biri, finansal olarak ülkeler arasındaki ilişkilerin genişlemesi
ve işlem hacminin artmasıdır. Global finansal rekabete ayak uydurmak isteyen
ülkeler, mali konularla ilgili yenilikleri takip etmeli ve bu yenilikleri
ekonomilerine adapte etmelidirler. Dayanıklı finansal sistemlerin varlığı bu
sistemleri yeterli düzeyde tanıma ve anlama sürecinin iyi işlemesine bağlıdır.
Finansal konular yalnızca politika yapıcıları ya da ekonomistlerin değil
hanehalklarının da duyarlı olması gereken bir alandır. Sürdürülebilir iktisadi
büyüme yakalayan ülkelerin önemli özelliklerinden biri yurtiçi tasarruf
oranlarının yüksek olmasıdır. Tasarrufun parayı tanıma ve yönetme becerileriyle
ilişkili olduğu bilinmektedir. Tasarrufların
arttırılmasının finansal okuryazarlıkla ilgili olduğu görülmektedir. Hanehalkı
kaynaklı tasarrufların arttırılması Türkiye’de tasarruf bilinci ve tasarruf
yöntemlerini gündeme getirmektedir. Bu noktadan hareketle, çalışmada Türkiye’de
tasarruf ve finansal okuryazarlık düzeyini ölçmek amaçlanmıştır. Araştırmada
Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrencilerine online anket metoduyla
sorular yöneltilmiştir. Böylelikle Türkiye’de tasarruf eğilimi, finansal
okuryazarlık düzeyi, finansal okuryazarlık bilincinin tasarruf davranışı üzerindeki
etkisi araştırılmıştır. Sonuçlar katılımcıların %68,5’inin tasarruf yaptığını
göstermektedir. Öte yandan katılımcıların %59,6’si finansal okuryazarlık
kavramını bilmediğini ifade etmiştir. Türkiye’de finansal okuryazarlık
kavramının bilinmediği ancak temel düzeyde finansal konularda bilgi sahibi
olunduğu söylenebilir.
Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon
SHD-2018-6707
SHD-2018-6707
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education, Finance |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | SHD-2018-6707 |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | January 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 72 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.