Research Article
BibTex RIS Cite

İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA ve ÖRNEK UYGULAMA

Year 2018, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 11, 30.11.2018

Abstract

Çalışma
hayatına ait giriş düzeyinde bilgilerin elde edildiği ve meslek adaylarına,
mesleğin ve sektörün tanınması yönünde faydalar sağlayan staj süreci,
işletmelerin insan kaynakları bölümü için önemli bir personel temin, eğitim ve
geliştirme yöntemi olarak günümüzde gittikçe önem kazanmaktadır. Bu düşünceden
hareketle gerçekleştirilen bu çalışmada, mesleki eğitim, staj, insan kaynakları
yönetimi işlenmiş ve çalışma bir uygulama ile son bulmuştur.

References

  • ALKAN, C. vd., (1996), Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları, Ankara, Gazi Büro Kitabevi.
  • AYDEMİR, D. H. (2016), “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaz Stajı Uygulamasına Bakışı: Sağlık Hizmetleri Örneği”, Türk Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1): 34-42.
  • BAYRAK, M. (2001), Meslek Yüksek Okulları Hakkında Genel Bilgiler ve Açılabilecek Muhtemelen Programlar, Van, Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • BUDAK, Y. (2009), “Mesleki Eğitimde İhtiyaç Analizi ve İşlevsel Eğitim Programı”, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, (245): 65-75.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. vd., (2008), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi.
  • DEMİR H. ve ŞEN, Ş.H. (2009), “Cumhuriyet Dönemi Mesleki ve Teknik Eğitim Reformları”, Ege Eğitim Dergisi 2(10):39-59.
  • DEMİR, K. (2010), “Stajyerlik Kavramının İnsan Kaynakları Yönetiminin Eğitim ve Geliştirme İşleviyle İlgisi ve Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • DEMİR, M. (2001), “Meslek Yüksekokullarında Staj Çalışmalarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Anket Uygulaması”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (11): 71-79.
  • DİNÇAY, İ. H. (2016), “Değişen Ekonomik Koşulların İşsizlik Nedenlerine Yansımaları Ve Çözüm Önerileri”, Akademik Bakış Dergisi, (58):185-200.
  • FİSKE, J., (1990), İletişim Çalışmalarına Giriş, Ankara, Ark Yayınları.
  • KAHYA, Ö. (2015), “Mesleki Eğitim Merkezi Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanında Öğrenim Gören Öğrencilere, İşletmelerde Uygulanan Mesleki Eğitim (Pratik Eğitim) Çalışmalarının Değerlendirilmesi”, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KARASİOĞLU, F. (2001), “Üniversite-Sanayi İşbirliği (USİ) Kapsamında Staj Uygulaması Sürecinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (10).
  • KUZULU, E. (2017), Çıraklık Dünü – Bugünü - Yarını Arama Konferansı, Sakarya, Sakarya Yayıncılık.
  • UÇAR, C., ÖZERBAŞ, M.A., (2013), “Mesleki ve Teknik Eğitimin Dünyadaki ve Türkiye’deki Konumu”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2):242-253.
  • UYSAL, H.T. (2013), “Stajyer Çalışanların Mesleki Bağlılık Gelişimine Örgüt İkliminin Etkisi”, Business and Economics Research Journal, 4(3): 93-110.
  • SARAÇOĞLU, E. (2007), “Mesleki Eğitim ve Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi (MEGEP) Uygulamaları: İstanbul’da Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Süleyman Demirel Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Yönergesi, 2018.
  • TAVŞANCIL, E., ASLAN, E., (2001), İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul, Epilson Yayınları.
  • YANGEÇ, Ş. (2008), “Mesleki Eğitim Merkezi Metal Teknolojisi – Makine Teknolojisi Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilere, İşletmelerde Uygulanan Mesleki Eğitim (Pratik Eğitim) Çalışmalarının Değerlendirilmesi”, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • YAZIT, H. (2013), “Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Lisans ve Önlisans Öğrencilerinin Staj Konusundaki Düşünce ve Algılamaları Arasındaki Farklılıkların Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • YILDIRIM, A., ÇARIKÇI, O., (2017), “Meslek Yüksekokullarında Belirsiz Gelecek: Sınavsız Geçişten Ek Puana. Yöneticilerin ve Öğretmenlerin, MYO’ların Geleceği Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(21):203-218.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2016), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • YÖRÜK, S. vd. (2002), “Bilgi Toplumu Ve Türkiye’de Mesleki Eğitim”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2):299-312.
  • Türk Dil Kurumu (2018),http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5acb9d5233f4d9.30772180 (10.04.2018).
  • Süleyman Demirel Üniversitesi Keçiborlu Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi (2018),http://keciborlumyo.sdu.edu.tr/tr/programlar/isletme-yonetimi-2870s.html (10.04.2018).
Year 2018, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 11, 30.11.2018

Abstract

References

  • ALKAN, C. vd., (1996), Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları, Ankara, Gazi Büro Kitabevi.
  • AYDEMİR, D. H. (2016), “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaz Stajı Uygulamasına Bakışı: Sağlık Hizmetleri Örneği”, Türk Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1): 34-42.
  • BAYRAK, M. (2001), Meslek Yüksek Okulları Hakkında Genel Bilgiler ve Açılabilecek Muhtemelen Programlar, Van, Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • BUDAK, Y. (2009), “Mesleki Eğitimde İhtiyaç Analizi ve İşlevsel Eğitim Programı”, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, (245): 65-75.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. vd., (2008), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi.
  • DEMİR H. ve ŞEN, Ş.H. (2009), “Cumhuriyet Dönemi Mesleki ve Teknik Eğitim Reformları”, Ege Eğitim Dergisi 2(10):39-59.
  • DEMİR, K. (2010), “Stajyerlik Kavramının İnsan Kaynakları Yönetiminin Eğitim ve Geliştirme İşleviyle İlgisi ve Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • DEMİR, M. (2001), “Meslek Yüksekokullarında Staj Çalışmalarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Anket Uygulaması”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (11): 71-79.
  • DİNÇAY, İ. H. (2016), “Değişen Ekonomik Koşulların İşsizlik Nedenlerine Yansımaları Ve Çözüm Önerileri”, Akademik Bakış Dergisi, (58):185-200.
  • FİSKE, J., (1990), İletişim Çalışmalarına Giriş, Ankara, Ark Yayınları.
  • KAHYA, Ö. (2015), “Mesleki Eğitim Merkezi Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanında Öğrenim Gören Öğrencilere, İşletmelerde Uygulanan Mesleki Eğitim (Pratik Eğitim) Çalışmalarının Değerlendirilmesi”, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KARASİOĞLU, F. (2001), “Üniversite-Sanayi İşbirliği (USİ) Kapsamında Staj Uygulaması Sürecinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (10).
  • KUZULU, E. (2017), Çıraklık Dünü – Bugünü - Yarını Arama Konferansı, Sakarya, Sakarya Yayıncılık.
  • UÇAR, C., ÖZERBAŞ, M.A., (2013), “Mesleki ve Teknik Eğitimin Dünyadaki ve Türkiye’deki Konumu”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2):242-253.
  • UYSAL, H.T. (2013), “Stajyer Çalışanların Mesleki Bağlılık Gelişimine Örgüt İkliminin Etkisi”, Business and Economics Research Journal, 4(3): 93-110.
  • SARAÇOĞLU, E. (2007), “Mesleki Eğitim ve Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi (MEGEP) Uygulamaları: İstanbul’da Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Süleyman Demirel Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Yönergesi, 2018.
  • TAVŞANCIL, E., ASLAN, E., (2001), İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul, Epilson Yayınları.
  • YANGEÇ, Ş. (2008), “Mesleki Eğitim Merkezi Metal Teknolojisi – Makine Teknolojisi Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilere, İşletmelerde Uygulanan Mesleki Eğitim (Pratik Eğitim) Çalışmalarının Değerlendirilmesi”, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • YAZIT, H. (2013), “Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Lisans ve Önlisans Öğrencilerinin Staj Konusundaki Düşünce ve Algılamaları Arasındaki Farklılıkların Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • YILDIRIM, A., ÇARIKÇI, O., (2017), “Meslek Yüksekokullarında Belirsiz Gelecek: Sınavsız Geçişten Ek Puana. Yöneticilerin ve Öğretmenlerin, MYO’ların Geleceği Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(21):203-218.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2016), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • YÖRÜK, S. vd. (2002), “Bilgi Toplumu Ve Türkiye’de Mesleki Eğitim”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2):299-312.
  • Türk Dil Kurumu (2018),http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5acb9d5233f4d9.30772180 (10.04.2018).
  • Süleyman Demirel Üniversitesi Keçiborlu Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi (2018),http://keciborlumyo.sdu.edu.tr/tr/programlar/isletme-yonetimi-2870s.html (10.04.2018).
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section SOSYAL BİLİMLER
Authors

Ahmet Yıldırım

Barış Işıldak 0000-0002-2068-1611

Publication Date November 30, 2018
Acceptance Date November 27, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Yıldırım, A., & Işıldak, B. (2018). İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA ve ÖRNEK UYGULAMA. Anka E-Dergi, 3(2), 1-11.
AMA Yıldırım A, Işıldak B. İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA ve ÖRNEK UYGULAMA. Anka E-Dergi. November 2018;3(2):1-11.
Chicago Yıldırım, Ahmet, and Barış Işıldak. “İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Ve ÖRNEK UYGULAMA”. Anka E-Dergi 3, no. 2 (November 2018): 1-11.
EndNote Yıldırım A, Işıldak B (November 1, 2018) İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA ve ÖRNEK UYGULAMA. Anka E-Dergi 3 2 1–11.
IEEE A. Yıldırım and B. Işıldak, “İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA ve ÖRNEK UYGULAMA”, Anka E-Dergi, vol. 3, no. 2, pp. 1–11, 2018.
ISNAD Yıldırım, Ahmet - Işıldak, Barış. “İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Ve ÖRNEK UYGULAMA”. Anka E-Dergi 3/2 (November 2018), 1-11.
JAMA Yıldırım A, Işıldak B. İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA ve ÖRNEK UYGULAMA. Anka E-Dergi. 2018;3:1–11.
MLA Yıldırım, Ahmet and Barış Işıldak. “İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Ve ÖRNEK UYGULAMA”. Anka E-Dergi, vol. 3, no. 2, 2018, pp. 1-11.
Vancouver Yıldırım A, Işıldak B. İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN STAJ FAALİYETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İZDÜŞÜMÜNDE ROLÜ VE ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA ve ÖRNEK UYGULAMA. Anka E-Dergi. 2018;3(2):1-11.